Titlu proiect | Intervenție remedială de tip consiliere cognitiv-comportamentală pentru studenții de anul I cu risc de abandon universitar
|
Acord de grant | 49/SGU/NC/I/23.11.2017
|
Program | Proiectul privind Învățământul Secundar (Romania Secondary Education Project – ROSE)
|
Componenta | Componenta 2 – Intervenții la nivelul universităților și programe de vară – Schema de granturi necompetitive
|
Beneficiar | Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie din Târgu-Mureș
|
Director grant | Șef lucrări dr. Popa Cosmin
|
Scop | Program remedial constând în consiliere psihologică cognitiv-comportamentală pentru studenții de anul I încadrați în categoria de risc pentru abandonul universitar, în scopul gestionării eficiente a stresului și a anxietății generate de parcursul educațional și a dezvoltării competențelor socio-emoționale a acestora.
|
Obiective | OS1: Reducerea nivelului de stres și anxietate după intervenția prin Consiliere Cognitiv-Comportamentală (Cognitive Behavioral Therapy) pentru 180 de studenți care prezintă risc de abandon universitar; OS2: Dezvoltarea competențelor socio-emoționale prin creșterea nivelului de Stabilitate Emoțională pentru cei 180 de studenți, care prezintă risc de abandon universitar, după aplicarea programului remedial cognitiv-comportamental.
|
Grup țintă | În grupul țintă vor fi incluși studenți din anul I care se încadrează în categoria factorilor de risc privind abandonul universitar, pe întreaga facultate de medicină, adică: studenți proveniți dintr-un mediu socio-economic defavorizat (care au depus cereri de bursă socială); studenți care au obținut media ≤ 7 la examenul de Bacalaureat; studenți de etnie romă și studenți care prezintă anumite dizabilități fizice. Dintre aceștia vor fi selectați acei studenți care prezintă asociate nivele ridicate de reactivitate la stres și anxietate. Grupul țintă va fi constituit dintr-un total de 180 de studenți din anul I din cadrul facultății de medicină, înmatriculați în trei ani calendaristici consecutivi (2017, 2018 și 2019), care vor face parte din categoria de risc la abandon universitar și prezintă nivele ridicate de reactivitate la stres și anxietate.
|
Indicatori | Rata de promovare după anul I de studii de licență la nivelul facultății - 81.87% Scăderea nivelului de anxietate pe scala HARS pana la nivelul situat între 10-12 puncte (subclinic) – maxim 56 puncte Ghid de intervenție psihologică cognitiv-comportamentală pentru studenții cu risc de abandon – 1 buc. Numărul total de studenți care au beneficiat de suport în cadrul grantului – 180 Numărul total de studenți în situație de risc care au beneficiat de suport în cadrul grantului – 180 Numărul de studenți în situație de risc care au beneficiat de activități remediale și de consiliere în cadrul grantului – 180
|
Perioadă implementare | 23.11.2017 – 22.11.2020
|
Valoare totală buget | 341.677 lei |