Elemente de identificare a calificării: |
Nivelul de studii: Studii universitare de masterat (nivelul 7 EQF/CEC și CNC) |
Domeniul fundamental: Științe inginerești |
Domeniul de studii: Inginerie industrială |
Programul de studii: Proiectare și fabricație asistate de calculator |
Numărul total de credite: 120 |
Titlul și denumirea calificării |
Titlul obținut: Master |
Denumirea calificării: Specialist în proiectare și fabricație asistate de calculator |
Ocupații posibile pentru deținătorul diplomei |
Programator fabricație/lansator fabricație – cod COR 214136 Inginer mașini-unelte – cod COR 214408 Proiectant inginer mecanic – cod COR 214438 |
Rezumatul referențialului calificării: |
Competențele relevante obținute |
Competenţe profesionale: · Cunoașterea și utilizarea softurilor de modelare geometrică. · Modelarea parametrică avansată a suprafeţelor; · Modelarea parametrică avansată a solidelor. · Dezvoltarea de aplicații inginerești de proiectare · Baze de date tehnologice; · Matematici aplicate; · Proiectare asistată de calculator a organelor de mașini; · Dezvoltarea aplicațiilor CAD. · Proiectarea asistată de calculator a ștanțelor și matrițelor de injectat mase plastice. · Proiectarea asistată a ștanțelor și matrițelor; · Prelucrarea materialelor prin deformarea plastica și injectare; · Utilizarea materialelor plastice în inginerie; · Analiza liniară și neliniară cu element finit. · Proiectarea tehnologiilor pe mașini unelte cu comandă numerică. · Sisteme avansate de prelucrare; · Mașini unelte cu comanda numerica; · Tipizarea tehnologiilor în fabricația matrițelor.
Competenţe transversale: · Executarea unor sarcini profesionale complexe în condiţii de autonomie și de independenţă profesională. · Aplicarea standardelor profesionale de proiectare și fabricație asistată; · Acționarea conform eticii profesionale și dezvoltarea capacității de negociere; · Rezolvarea eficace și eficientă a problemelor de proiectare și fabricație asistată; · Asumarea de roluri/funcții de conducere a activității grupurilor profesionale sau a unor instituții. · Deprinderea lucrului în grup și a cooperării în cadrul proiectării și fabricației asistate; · Dezvoltarea unei abordări moderate și pozitiviste, mai ales în cazurile critice și conflictuale; · Dezvoltarea unei abordări echitabile în diverse aspecte și contexte de activitate profesională și relații inter umane; · Autocontrolul procesului de învățare, diagnoza nevoilor de formare, analiza reflexivă a propriei activități profesionale. · Clarificarea și evaluarea sistematică a competențelor, rolului și așteptărilor personale; · Autoevaluarea proceselor de învățare, deprinderilor dobândite și necesităților de profesionalizare; · Stabilirea unor ținte profesionale; · Diversificarea formelor și stilurilor de învățare. |