Elemente de identificare a calificării: |
Nivelul de studii: Studii universitare de masterat (nivelul 7 EQF/CEC și CNC) |
Domeniul fundamental: Științe inginerești |
Domeniul de studii: Inginerie și management |
Programul de studii: Managementul sistemelor calității |
Numărul total de credite: 120 |
Titlul și denumirea calificării |
Titlul obținut: Master |
Denumirea calificării: Specialist în managementul sistemelor calității |
Ocupații posibile pentru deținătorul diplomei |
Specialist în domeniul calității – cod COR 214129 Auditor în domeniul calității - cod COR 214130 Consultant sisteme calitate – cod COR 214134 |
Rezumatul referențialului calificării: |
Competențele relevante obținute |
Competenţe profesionale · Cunoașterea și utilizarea conceptelor de management general și strategic. · Cunoaște natura procesului de comunicare în organizații; · Elaborează strategiile integratoare ale calității; · Utilizează standardele Anevar pentru evaluarea patrimoniului unei întreprinderi. · Cunoașterea aspectelor teoretice și practice ale managementului calității. · Cunoașterea terminologiei, principiilor, caracteristicilor produselor și proceselor de management din organizații; · Cunoașterea materialelor avansate; · Cunoașterea metodelor clasice și a metodelor moderne de analiză și evaluare a calității; · Utilizarea marcajului CE; · Cunoașterea legislației naționale și comunitare a calității; · Conceperea și conducerea unui proiect organizațional. · Organizează sistemele de management al calității. · Cunoașterea organizării compartimentului calitate; · Stabilirea, documentarea, implementarea, menținerea și îmbunătățirea sistemului de management al calității în conformitate cu seria de standarde ISO 9000; · Îndeplinirea funcțiilor de manager/profesionist calitate; · Dezvoltarea sistemelor informatice de management; · Efectuarea activității de marketingul în sistemele de management al calității; · Cunoașterea aspectelor referitoare la Integrarea sistemelor de management calitate-mediu-securitate. · Cunoașterea aspectelor teoretice și practice în auditul calității. · Cunoașterea principalelor tipuri de audituri; · Cunoașterea etapelor de planificare, realizare și raportare a auditurilor; · Auditarea sistemelor de management al calității în conformitate cu standardul ISO 19011; · Îndeplinirea funcțiilor de auditor intern/extern al sistemului de management al calității; · Efectuarea de audituri de sistem, produs, proces; · Efectuarea auditurilor pentru evaluarea clienților, subcontractanților. Competenţe transversale: · Executarea unor sarcini profesionale complexe în condiţii de autonomie și de independenţă profesională. · Aplicarea standardelor profesionale de calitate; · Acționarea conform eticii profesionale și dezvoltarea capacității de negociere; · Rezolvarea eficace și eficientă a problemelor calității. · Asumarea de roluri / funcții de conducere a activității grupurilor profesionale sau a unor instituții. · Deprinderea lucrului în grup și a cooperării în cadrul managementului calității; · Dezvoltarea unei abordări moderate și pozitiviste, mai ales în cazurile critice și conflictuale; · Dezvoltarea unei abordări echitabile în diverse aspecte și contexte de activitate profesională și relații inter umane; · Autocontrolul procesului de învățare, diagnoza nevoilor de formare, analiza reflexivă a propriei activități profesionale. · Clarificarea și evaluarea sistematică a competențelor, rolului și așteptărilor personale; · Autoevaluarea proceselor de învățare, deprinderilor dobândite și necesităților de profesionalizare; · Stabilirea unor ținte profesionale; · Diversificarea formelor și stilurilor de învățare. |