Descrierea calificării

Elemente de identificare a calificării:

Nivelul de studii: Studii universitare de masterat (nivelul 7 EQF/CEC și CNC)

Domeniul fundamental: Științe inginerești

Domeniul de studii: Inginerie și management

Programul de studii: Managementul sistemelor calității

Numărul total de credite: 120

Titlul și denumirea calificării

Titlul obținut: Master

Denumirea calificării: Specialist în managementul sistemelor calității 

Ocupații posibile pentru deținătorul diplomei

Specialist în domeniul calității – cod COR 214129

Auditor în domeniul calității - cod COR 214130

Consultant sisteme calitate – cod COR 214134

Rezumatul referențialului calificării:

Competențele relevante obținute

Competenţe profesionale

· Cunoașterea și utilizarea conceptelor de management general și strategic.

      · Cunoaște natura procesului de comunicare în organizații;

      · Elaborează strategiile integratoare ale calității;

      · Utilizează standardele Anevar pentru evaluarea patrimoniului unei întreprinderi.

· Cunoașterea aspectelor teoretice și practice ale managementului calității.

      · Cunoașterea terminologiei, principiilor, caracteristicilor produselor și proceselor de management din organizații;

      · Cunoașterea materialelor avansate;

      · Cunoașterea metodelor clasice și a metodelor moderne de analiză și evaluare a calității;

      · Utilizarea marcajului CE;

      · Cunoașterea legislației naționale și comunitare a calității;

      · Conceperea și conducerea unui proiect organizațional.

· Organizează sistemele de management al calității.

      · Cunoașterea organizării compartimentului calitate;

      · Stabilirea, documentarea, implementarea, menținerea și îmbunătățirea sistemului de management al calității în conformitate cu seria de standarde ISO 9000;

      · Îndeplinirea funcțiilor de manager/profesionist calitate;

      · Dezvoltarea sistemelor informatice de management;

      · Efectuarea activității de marketingul în sistemele de management al calității;

      · Cunoașterea aspectelor referitoare la Integrarea sistemelor de management calitate-mediu-securitate.

· Cunoașterea aspectelor teoretice și practice în auditul calității.

      · Cunoașterea principalelor tipuri de audituri;

      · Cunoașterea etapelor de planificare, realizare și raportare a auditurilor;

      · Auditarea sistemelor de management al calității în conformitate cu standardul ISO 19011;

      · Îndeplinirea funcțiilor de auditor intern/extern al sistemului de management al calității;

      · Efectuarea de audituri de sistem, produs, proces;

      · Efectuarea auditurilor pentru evaluarea clienților, subcontractanților.

Competenţe transversale:

· Executarea unor sarcini profesionale complexe în condiţii de autonomie și de independenţă profesională.

      · Aplicarea standardelor profesionale de calitate;

      · Acționarea conform eticii profesionale și dezvoltarea capacității de negociere;

      · Rezolvarea eficace și eficientă a problemelor calității.

· Asumarea de roluri / funcții de conducere a activității grupurilor profesionale sau a unor instituții.

      · Deprinderea lucrului în grup și a cooperării în cadrul managementului calității;

      · Dezvoltarea unei abordări moderate și pozitiviste, mai ales în cazurile critice și conflictuale;

      · Dezvoltarea unei abordări echitabile în diverse aspecte și contexte de activitate profesională și relații inter umane;

· Autocontrolul procesului de învățare, diagnoza nevoilor de formare, analiza reflexivă a propriei activități profesionale.

      · Clarificarea și evaluarea sistematică a competențelor, rolului și așteptărilor personale;

      · Autoevaluarea proceselor de învățare, deprinderilor dobândite și necesităților de profesionalizare;

      · Stabilirea unor ținte profesionale;

      · Diversificarea formelor și stilurilor de învățare.